Thijs de Vries
In gesprek met Thijs de Vries, gepassioneerd supportmedewerker bij De Computerman Twente
In dit blog lees je meer over Thijs de Vries, gewaardeerd supportmedewerker bij De Computerman Twente sinds begin 2022. Thijs vertelt in een interview, afgenomen door eigenaar Erik Lozeman, over zijn carrière, wat hem blij maakt en hoe hij bij De Computerman Twente terecht is gekomen. Lees verder om te ontdekken hoe Thijs van een stageperiode naar een leuke baan bij De Computerman Twente is gegaan!
Wie ben je en wat is je functie bij De Computerman Twente?
Mijn naam is Thijs de Vries en ik ben momenteel 20 jaar oud. Ik heb een passie voor computers en technologie en ben daarom werkzaam als supportmedewerker bij De Computerman Twente. In mijn functie ben ik verantwoordelijk voor het bieden van technische ondersteuning aan klanten die problemen of vragen hebben met hun computer. Ik vind het fijn om mensen te helpen en om problemen op te lossen, en haal daar veel voldoening uit. Ik ben altijd op zoek naar manieren om mijn kennis en vaardigheden verder te ontwikkelen, zodat ik mijn klanten nog beter van dienst kan zijn.
Hoe kom je bij De Computerman Twente?
In 2019 ben ik begonnen met een ICT-opleiding aan het ROC van Twente in Hengelo. Tijdens mijn studie kwam ik in contact met Mark Lozeman, die docent is op het ROC. Mark is de broer van Erik Lozeman, de eigenaar van De Computerman Twente. Ik was op zoek naar een stageplek en Mark heeft mij in contact gebracht met Erik. Na mijn sollicitatiegesprek bij Erik, werd ik aangenomen als stagiair bij De Computerman Twente. Dankzij mijn harde werk en toewijding tijdens mijn stage, heb ik deze met een uitstekend cijfer kunnen afronden en kreeg ik de kans om als medewerker bij De Computerman Twente te blijven werken.
Wat vind je het leukst aan werken bij De Computerman Twente?
Thijs: “Het allerleukste van mijn werk bij De Computerman Twente is het klantcontact. Ik vind het geweldig om mensen te helpen met hun technische problemen en hun problemen op te lossen. Elke klant heeft zijn eigen unieke probleem en het is geweldig om samen met hen een oplossing te vinden. Ik heb het geluk gehad om zoveel verschillende typen mensen te ontmoeten sinds ik bij De Computerman Twente werk. Sommigen zijn technisch onderlegd, anderen hebben weinig tot geen ervaring met computers, maar voor mij is het belangrijkste dat ik hen kan helpen. Door met klanten te werken, heb ik mijn probleemoplossende vaardigheden enorm verbeterd.
De dagelijkse afwisseling in het werk is ook iets wat ik heel leuk vind. Geen enkele dag is hetzelfde en er is altijd iets nieuws te leren. Ik vind het heerlijk om uitgedaagd te worden en nieuwe problemen op te lossen. Soms zijn de oplossingen eenvoudig, soms vergen ze meer denkwerk en onderzoek. Maar elke keer dat ik een probleem oplos, voel ik me voldaan en trots op mijn werk.”
Wanneer ga jij met een blij gevoel naar huis?
Wanneer ik veel klanten kan helpen met hun computerproblemen gedurende de dag, geeft dit mij een sterk gevoel van voldoening en betrokkenheid. Dit draagt bij aan de positieve bedrijfscultuur bij De Computerman Twente. Daarnaast ben ik ook blij wanneer we interessante, uitdagende of grote opdrachten binnenhalen. Het samenwerken met mijn collega’s om opdrachten af te ronden geeft mij een goed gevoel. Als we bijvoorbeeld op zaterdag de reparatieruimte helemaal hebben opgeruimd, dan ga ik met een blij gevoel naar huis. Het gevoel dat ik heb wanneer ik een productieve en voldoening gevende dag heb gehad is onbetaalbaar.
Contactinformatie
Wil je ook geholpen worden door Thijs of een van de andere Computermannen? Bij De Computerman Twente staan wij bekend om onze ruime ervaring en snelle, persoonlijke en daadkrachtige service, speciaal gericht op particulieren in de regio Twente. Of het nu gaat om het repareren of installeren van je computer, wij staan voor je klaar. Neem tijdens kantoortijden telefonisch contact met ons op via 074 203 3055 of vul het contactformulier onderaan deze pagina in, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.